Serena Williams avbröt finalen

Storstjärnan Serena Williams blev i år tvungen att abrupt avsluta finalen WTA-turneringen i Toronto på grund av den ryggskada hon ådragit sig. Det var en förlust i dubbel bemärkelse, eftersom hon hade hoppats att vinna matchen som en rejäl uppvärmning inför US Open. Men också för att en vinst hade blivit hennes 73:e titel i WTA-turneringen.

Inte Williams första skada

Ryggskadan är inte Williams första åkomma som gjort att hon missat tillfällen på spelplanen i år. Hon har även plågats av knäproblem, som gjort att hon fått avstå flera matchtillfällen, bland annat WTA-turneringen i Cincinnati. Williams var visserligen tillbaka på tennisplanen under sommarhalvåret och verkade vara i god form, men det räckte inte för att hon skulle kunna ta sig igenom finalen i WTA-turneringen i Toronto.

Lovar att snart vara tillbaka i tävlingsform

Men tennisstjärnan har definitivt inte kastat in handduken, utan tänker ladda på nytt. Serena erkänner i en intervju i samband med förlusten i WTA-turneringen Toronto att det varit ett oerhört tufft år, men att hon fortsätter kämpa för att komma i tävlingsform. Träningen har periodvis känts bra under året och det är tillräckligt för att Williams är övertygad om att toppformen går att få tillbaka.

Fortsatt fokus och hårt arbete för Williams

Det är värt att notera att Serena Williams, med en ålder på 37 år, lyckats hålla sig i den absoluta tävlingstoppen. Detta trots att hon varit drabbad av flera skador. Williams sätter ribban högt och kommer säkert att briljera på planen även i framtiden. Klarar hon att komma i form till US Open, har hon chans att ta sin 24:e Grand Slam-titel.

Bokmärk permalänken. Både kommentarer och trackbackar är avstängda.